Στην ανελαστική ζήτηση, στη μείωση της
προσφοράς, στις στρεβλώσεις στην αγορά, στην υψηλή φορολογία, σε
εξωγενείς παράγοντες, στις καιρικές συνθήκες και στο παραγωγικό μοντέλο
της χώρας αποδίδουν παράγοντες του υπουργείου Ανάπτυξης τη διατήρηση των
τιμών σε υψηλά επίπεδα.
Κορυφαίο στέλεχος παραδέχθηκε «ότι είμαστε ακριβοί», σημειώνοντας πως «η κατάσταση στην αγορά με τις τιμές ήταν χειρότερη απ’ ό,τι περιμέναμε».
Οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι όταν μπαίνεις σε ύφεση πρώτα μειώνονται οι μισθοί και μετά πέφτουν οι τιμές, κάτι που αρχίζει να φαίνεται σε κάποιες κατηγορίες από την άνοιξη και μετά.
Επισημαίνουν δε ότι με την αλλαγή στις αγορανομικές διατάξεις, με την εντατικοποίηση των ελέγχων και την επιβολή κυρώσεων θα υπάρξει αποτέλεσμα και σε επίπεδο μείωσης των τιμών.
Την ίδια ώρα, και σε ό,τι αφορά το υπόμνημα που κατέθεσε ο ΣΕΒ στο υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με το οποίο δηλώνει ότι αδυνατεί να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς κάλεσε τη βιομηχανία να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για να μειωθούν οι τιμές.
Όπως είπε ο ίδιος, «πρέπει να εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες για μείωση του κόστους παραγωγής, να επενδύσουν στην καινοτομία αλλά και να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους».
Κορυφαίο στέλεχος παραδέχθηκε «ότι είμαστε ακριβοί», σημειώνοντας πως «η κατάσταση στην αγορά με τις τιμές ήταν χειρότερη απ’ ό,τι περιμέναμε».
Οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν ότι όταν μπαίνεις σε ύφεση πρώτα μειώνονται οι μισθοί και μετά πέφτουν οι τιμές, κάτι που αρχίζει να φαίνεται σε κάποιες κατηγορίες από την άνοιξη και μετά.
Επισημαίνουν δε ότι με την αλλαγή στις αγορανομικές διατάξεις, με την εντατικοποίηση των ελέγχων και την επιβολή κυρώσεων θα υπάρξει αποτέλεσμα και σε επίπεδο μείωσης των τιμών.
Την ίδια ώρα, και σε ό,τι αφορά το υπόμνημα που κατέθεσε ο ΣΕΒ στο υπουργείο Ανάπτυξης, σύμφωνα με το οποίο δηλώνει ότι αδυνατεί να προχωρήσει σε μειώσεις τιμών, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Θανάσης Σκορδάς κάλεσε τη βιομηχανία να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για να μειωθούν οι τιμές.
Όπως είπε ο ίδιος, «πρέπει να εξαντλήσουν όλες τις δυνατότητες για μείωση του κόστους παραγωγής, να επενδύσουν στην καινοτομία αλλά και να αναπτύξουν την εξωστρέφειά τους».
Ακριβότερη έως και 31,5% σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρώπης των 27 είναι σύμφωνα με τη Eurostat η Ελλάδα. Ειδικότερα:
Τρόφιμα - Αλκοολούχα: Η Ελλάδα βρισκόταν πέρυσι στη 14η θέση (+3,1%) επί συνόλου 27 χωρών της Ε.Ε.
Ψωμί και δημητριακά: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 8η θέση (+15,8% η διαφορά με τον μέσο όρο EU 27) στο τέλος του 2011.
Κρέατα: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 15η θέση στο τέλος του 2011 (-5,3%).
Ψάρια: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 6η θέση στο τέλος του 2011, με απόκλιση 12,4% σε σχέση με το 2011 και 11,3% με το 2010.
Γαλακτοκομικά και αβγά: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 1η θέση (+31,5%) στο τέλος του 2011 και στη 2η (31,9%) στο τέλος του 2010, μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. Σημειώνεται ότι οι τιμές παραγωγού στην Ε.Ε. κυμαίνονται στα 27 λεπτά από 47-56 λεπτά που ανέρχεται το λίτρο στην Ελλάδα.
Έλαια - λίπη: Στην κατηγορία βρισκόταν στην 7η θέση (+15,7%) στο τέλος του 2011 μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Φρούτα - λαχανικά - πατάτες: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 25η θέση (-26,8%) το 2011 μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Μη αλκοολούχα: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 10η θέση (+9,4%) στο τέλος του 2011.
Ένδυση - υπόδηση: Στην 7η (3,1%) και στην 9η θέση αντίστοιχα, και στελέχη υποστηρίζουν πως υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια πτώσης των τιμών.
Έπιπλα - καλύμματα δαπέδου: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 11η θέση (+1,2%) στο τέλος του 2011.
Οικιακές συσκευές: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 16η θέση το 2011.
Μεταφορές - προσωπικός εξοπλισμός: Στην 20ή θέση (-8,8%).
Ξενοδοχεία - καφέ - εστιατόρια: Στη 16η θέση (-1,6%).
Οπτικοακουστικός εξοπλισμός - υπολογιστές: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 1η θέση το 2011 (+18,7%).
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, «η πτώση των τιμών στα φρούτα, τα λαχανικά και τις πατάτες οφείλεται στις καλές καιρικές συνθήκες της χώρας μας, οι οποίες ενίσχυσαν την εγχώρια παραγωγή και διευκόλυναν την εμπορία των προϊόντων αλλά και στον περιορισμό του προσδόκιμου κέρδους των εμπόρων σε θεμιτό πλαίσιο.
Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τις άοκνες και φιλότιμες προσπάθειες για τη συγκράτηση των τιμών στον τομέα μας, καθώς αντιλαμβανόμαστε τις δύσκολες συνθήκες που περνά ο μέσος Έλληνας καταναλωτής λόγω της οικονομικής κρίσης».
Τρόφιμα - Αλκοολούχα: Η Ελλάδα βρισκόταν πέρυσι στη 14η θέση (+3,1%) επί συνόλου 27 χωρών της Ε.Ε.
Ψωμί και δημητριακά: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 8η θέση (+15,8% η διαφορά με τον μέσο όρο EU 27) στο τέλος του 2011.
Κρέατα: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 15η θέση στο τέλος του 2011 (-5,3%).
Ψάρια: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 6η θέση στο τέλος του 2011, με απόκλιση 12,4% σε σχέση με το 2011 και 11,3% με το 2010.
Γαλακτοκομικά και αβγά: Η Ελλάδα στην κατηγορία βρισκόταν στην 1η θέση (+31,5%) στο τέλος του 2011 και στη 2η (31,9%) στο τέλος του 2010, μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε. Σημειώνεται ότι οι τιμές παραγωγού στην Ε.Ε. κυμαίνονται στα 27 λεπτά από 47-56 λεπτά που ανέρχεται το λίτρο στην Ελλάδα.
Έλαια - λίπη: Στην κατηγορία βρισκόταν στην 7η θέση (+15,7%) στο τέλος του 2011 μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Φρούτα - λαχανικά - πατάτες: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 25η θέση (-26,8%) το 2011 μεταξύ των 27 χωρών της Ε.Ε.
Μη αλκοολούχα: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 10η θέση (+9,4%) στο τέλος του 2011.
Ένδυση - υπόδηση: Στην 7η (3,1%) και στην 9η θέση αντίστοιχα, και στελέχη υποστηρίζουν πως υπάρχουν μεγαλύτερα περιθώρια πτώσης των τιμών.
Έπιπλα - καλύμματα δαπέδου: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 11η θέση (+1,2%) στο τέλος του 2011.
Οικιακές συσκευές: Η Ελλάδα βρισκόταν στη 16η θέση το 2011.
Μεταφορές - προσωπικός εξοπλισμός: Στην 20ή θέση (-8,8%).
Ξενοδοχεία - καφέ - εστιατόρια: Στη 16η θέση (-1,6%).
Οπτικοακουστικός εξοπλισμός - υπολογιστές: Η Ελλάδα βρισκόταν στην 1η θέση το 2011 (+18,7%).
Όπως δήλωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εμπόρων Κεντρικής Λαχαναγοράς Αθηνών, «η πτώση των τιμών στα φρούτα, τα λαχανικά και τις πατάτες οφείλεται στις καλές καιρικές συνθήκες της χώρας μας, οι οποίες ενίσχυσαν την εγχώρια παραγωγή και διευκόλυναν την εμπορία των προϊόντων αλλά και στον περιορισμό του προσδόκιμου κέρδους των εμπόρων σε θεμιτό πλαίσιο.
Δεσμευόμαστε ότι θα συνεχίσουμε τις άοκνες και φιλότιμες προσπάθειες για τη συγκράτηση των τιμών στον τομέα μας, καθώς αντιλαμβανόμαστε τις δύσκολες συνθήκες που περνά ο μέσος Έλληνας καταναλωτής λόγω της οικονομικής κρίσης».
ΠΗΓΗ:euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου