Δύο «σήματα» αναμένουν οι Κινέζοι επιχειρηματίες για να... σπρώξουν
ζεστό χρήμα στην Ελλάδα. Το πρώτο είναι την οριστική εκταμίευση της
δόσης και την άρση της αβεβαιότητας για την ελληνική οικονομία της χώρας
και το δεύτερο την επίσκεψη του Αντ. Σαμαρά στην Κίνα, η οποία – καλώς
εχόντων των πραγμάτων – τοποθετείται το Μάρτιο.
Το κλίμα για την Ελλάδα στους «δρόμους του μεταξιού» έχει αλλάξει και σ’ αυτό έχει συμβάλλει θετικά η συμφωνία της Cosco με την HP και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το όλο σκηνικό προκύπτει από την πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Εξωτερικών (και αρμόδιου για την οικονομική διπλωματία) Δ. Κούρκουλα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη.
Ο κ. Κούρκουλας, εκτός από τις συναντήσεις που είχε με επιχειρηματίες, συμμετείχε στις εργασίες επιχειρηματικού φόρουμ, όπου τονίστηκε από την κινεζική πλευρά τόσο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα όσο και οι στενοί πολιτιστικοί δεσμοί των δύο χωρών – ζήτημα στο οποίο αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία οι Κινέζοι, όπως και στο… πρωτόκολλο, αναμένοντας έτσι τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού εκεί ως «ψήφο εμπιστοσύνης» για το ενδιαφέρον τους.
Για ποιους τομείς ενδιαφέρονται
Το ενδιαφέρον αυτό αφορά σ’ ολόκληρο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης και της ενέργειας (ΑΠΕ) και των ερευνών για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη. Κυρίως, όμως, οι Κινέζοι επιθυμούν να επενδύσουν στα λιμάνια και τα περιφερειακά αεροδρόμια, με το σχέδιο να μετατρέψουν κάποια από αυτά – στο πρότυπο της Cosco – σε διαμετακομιστικά κέντρα και τουριστικές πύλες εισόδου.
Η Cosco, ειδικότερα, όπως αποκάλυψε στον κ. Κούρκουλα ο πρόεδρος της εταιρείας, Γουέι Ζιαφού, σκοπεύει να τριπλασιάσει μέσα στο 2013 τον όγκο των εμπορευμάτων που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνοντας τουλάχιστον τα 4 εκατ. κοντέινερ ετησίως, επιδιώκοντας να αναβαθμίσει τον Πειραιά σε πανευρωπαϊκό κέντρο διανομής, παίρνοντας μερίδιο από τα αντίστοιχα άλλα ευρωπαϊκά κέντρα (Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Μασσαλία κτλ.).
«Μπάσιμο» σε τουρισμό και τράπεζες
Για τον τουρισμό, ήδη συμφωνήθηκε και θα τεθεί σύντομα σε ισχύ διαδικασία συντόμευσης της χορήγησης βίζα για Κινέζους που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, ενώ το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο που προκύπτει από την επίσκεψη του κ. Κούρκουλα είναι ότι μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας, η China Development Bank, εξετάζει ήδη το νομοθετικό πλαίσιο για να μετατρέψει το γραφείο που διαθέτει σε εμπορική και επενδυτική τράπεζα που θα έχει διττό ρόλο στην ελληνική αγορά: αφενός θα αποτελεί το «σύνδεσμο» και πύλη εισόδου στην Ελλάδα για τους Κινέζους επενδυτές, αφετέρου θα επιδιώξει να καταστεί ανταγωνιστική στην τραπεζική αγορά, προσφέροντας ελκυστικά προϊόντα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα, προωθείται άμεσα διαδικασία δημιουργίας συνεταιρισμών και συνεργασιών Ελλήνων και Κινέζων επιχειρηματιών, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, ενώ η ναυτιλία συνεχίζει να αποτελεί κύριο πυλώνα της επιχειρηματικής συνεργασίας των δύο χωρών. Τουλάχιστον 120 νέα πλοία ναυπηγούνται αυτήν τη στιγμή στην Κίνα, ενώ σχεδόν το 1/3 του κινεζικού εμπορίου διεκπεραιώνεται με πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας.
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των Κινέζων και για τις αποκρατικοποιήσεις, πέραν των λιμένων και των αεροδρομίων. Γι’ αυτό το λόγο, ρόλο «μεσολαβητή» έχουν αναλάβει πλέον το ΤΑΙΠΕΔ και το Invest in Greece (σ.σ.: τον κ. Κούρκουλα συνόδευσαν στο ταξίδι του ο διευθυντής του Ταμείου, Π. Πρωτοψάλτης και ο διευθύνων σύμβουλος του Invest in Greece, Στ. Ησαΐας).
Πηγή:www.capital.gr
Το κλίμα για την Ελλάδα στους «δρόμους του μεταξιού» έχει αλλάξει και σ’ αυτό έχει συμβάλλει θετικά η συμφωνία της Cosco με την HP και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το όλο σκηνικό προκύπτει από την πρόσφατη επίσκεψη του υφυπουργού Εξωτερικών (και αρμόδιου για την οικονομική διπλωματία) Δ. Κούρκουλα στο Πεκίνο και τη Σαγκάη.
Ο κ. Κούρκουλας, εκτός από τις συναντήσεις που είχε με επιχειρηματίες, συμμετείχε στις εργασίες επιχειρηματικού φόρουμ, όπου τονίστηκε από την κινεζική πλευρά τόσο το ενδιαφέρον για επενδύσεις στην Ελλάδα όσο και οι στενοί πολιτιστικοί δεσμοί των δύο χωρών – ζήτημα στο οποίο αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία οι Κινέζοι, όπως και στο… πρωτόκολλο, αναμένοντας έτσι τη σχεδιαζόμενη επίσκεψη του Έλληνα πρωθυπουργού εκεί ως «ψήφο εμπιστοσύνης» για το ενδιαφέρον τους.
Για ποιους τομείς ενδιαφέρονται
Το ενδιαφέρον αυτό αφορά σ’ ολόκληρο το φάσμα της οικονομικής δραστηριότητας, συμπεριλαμβανομένης και της ενέργειας (ΑΠΕ) και των ερευνών για υδρογονάνθρακες στην Κρήτη. Κυρίως, όμως, οι Κινέζοι επιθυμούν να επενδύσουν στα λιμάνια και τα περιφερειακά αεροδρόμια, με το σχέδιο να μετατρέψουν κάποια από αυτά – στο πρότυπο της Cosco – σε διαμετακομιστικά κέντρα και τουριστικές πύλες εισόδου.
Η Cosco, ειδικότερα, όπως αποκάλυψε στον κ. Κούρκουλα ο πρόεδρος της εταιρείας, Γουέι Ζιαφού, σκοπεύει να τριπλασιάσει μέσα στο 2013 τον όγκο των εμπορευμάτων που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά, φτάνοντας τουλάχιστον τα 4 εκατ. κοντέινερ ετησίως, επιδιώκοντας να αναβαθμίσει τον Πειραιά σε πανευρωπαϊκό κέντρο διανομής, παίρνοντας μερίδιο από τα αντίστοιχα άλλα ευρωπαϊκά κέντρα (Ρότερνταμ, Αμβέρσα, Μασσαλία κτλ.).
«Μπάσιμο» σε τουρισμό και τράπεζες
Για τον τουρισμό, ήδη συμφωνήθηκε και θα τεθεί σύντομα σε ισχύ διαδικασία συντόμευσης της χορήγησης βίζα για Κινέζους που επιθυμούν να επισκεφθούν την Ελλάδα, ενώ το πιο ενδιαφέρον, ίσως, στοιχείο που προκύπτει από την επίσκεψη του κ. Κούρκουλα είναι ότι μία από τις μεγαλύτερες τράπεζες της Κίνας, η China Development Bank, εξετάζει ήδη το νομοθετικό πλαίσιο για να μετατρέψει το γραφείο που διαθέτει σε εμπορική και επενδυτική τράπεζα που θα έχει διττό ρόλο στην ελληνική αγορά: αφενός θα αποτελεί το «σύνδεσμο» και πύλη εισόδου στην Ελλάδα για τους Κινέζους επενδυτές, αφετέρου θα επιδιώξει να καταστεί ανταγωνιστική στην τραπεζική αγορά, προσφέροντας ελκυστικά προϊόντα σε ιδιώτες και επιχειρήσεις.
Σε ό,τι αφορά τις ελληνικές εξαγωγές στην Κίνα, προωθείται άμεσα διαδικασία δημιουργίας συνεταιρισμών και συνεργασιών Ελλήνων και Κινέζων επιχειρηματιών, ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων, ενώ η ναυτιλία συνεχίζει να αποτελεί κύριο πυλώνα της επιχειρηματικής συνεργασίας των δύο χωρών. Τουλάχιστον 120 νέα πλοία ναυπηγούνται αυτήν τη στιγμή στην Κίνα, ενώ σχεδόν το 1/3 του κινεζικού εμπορίου διεκπεραιώνεται με πλοία ελληνικής ιδιοκτησίας.
Μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των Κινέζων και για τις αποκρατικοποιήσεις, πέραν των λιμένων και των αεροδρομίων. Γι’ αυτό το λόγο, ρόλο «μεσολαβητή» έχουν αναλάβει πλέον το ΤΑΙΠΕΔ και το Invest in Greece (σ.σ.: τον κ. Κούρκουλα συνόδευσαν στο ταξίδι του ο διευθυντής του Ταμείου, Π. Πρωτοψάλτης και ο διευθύνων σύμβουλος του Invest in Greece, Στ. Ησαΐας).
Πηγή:www.capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου