Του Γιώργου Μανέττα
«Ο ελληνικός στόλος μεταφέρει ήδη το 15% του παγκόσμιου εμπορίου. Στα τελευταία δέκα χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2.500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τώρα που μιλάμε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν ένα νέο πλοίο κάθε δύο μέρες». Με αυτή τη φράση ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έδωσε το στίγμα του success story που καταγράφει η ελληνική ναυτιλία, στη διάρκεια της τελετής εγκαινίων της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2014», τονίζοντας ότι η παγκόσμια επιρροή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας σε συνδυασμό με τη γεωγραφική θέση της χώρας μας καθιστούν την Ελλάδα ρυθμιστή των εξελίξεων στο διεθνές εμπόριο.
Ο Α. Σαμαράς, απευθυνόμενος σε μια κατάμεστη αίθουσα από εκπροσώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας, κάλεσε εγχώριους και ξένους επενδυτές να τοποθετηθούν στην Ελλάδα καθώς η συγκυρία είναι θετική. «Η Ελλάδα γίνεται πλέον η πιο σταθερή χώρα σε μια ασταθή ευρύτερη περιοχή. Γίνεται ακόμα η καλύτερη 'πύλη' για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής ως την Ιαπωνία, μέσω της διώρυγας του Σουέζ, στις αγορές της ηπειρωτικής Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «χρειαζόμαστε επενδύσεις για να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στα λιμάνια μας και στα χερσαία οδικά δίκτυα και να αναδειχθούμε περιφερειακός κόμβος παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας, αξιοποιώντας τους ενεργειακούς πόρους που βρίσκονται στις θάλασσές μας.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ακόμη ότι «τώρα είναι η στιγμή για να συζητηθούν επιχειρηματικά σχέδια με προσανατολισμό το μέλλον». Κλείνοντας επισήμανε ότι στόχος είναι τα μεγάλα λιμάνια της χώρας να καταστούν παγκόσμια ναυτιλιακά κέντραΟ υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έκανε εκτενή αναφορά στη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία -όπως είπε- συνεισφέρει 7 δισ. ευρώ άμεσα και 16 δισ. ευρώ έμμεσα στην ελληνική οικονομία και προανήγγειλε σειρά μεταρρυθμίσεων και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας, μετά τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Θ. Βενιάμης
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, επισήμανε ότι η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει κεντρικό όραμα των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της καίριας σημασίας της στη διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου και ζήτησε οι υφιστάμενες κατευθυντήριες γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές να συνεχίσουν να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς οι γραμμές αυτές θα επιτρέψουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, σημείωσε την ανάγκη διεθνούς συνεργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος και της ασφάλειας της διεθνούς ναυσιπλοΐας, ενώ όσον αφορά στο αίτημα για λιγότερη ρύθμιση της ναυτιλιακής αγοράς είπε ότι ίσως οδηγήσει σε περισσότερο κρατικό προστατευτισμό. Να σημειωθεί πως τα φετινά «Ποσειδώνια» είναι τα μεγαλύτερα που έχουν γίνει ποτέ, καθώς περισσότεροι από 1.870 εκθέτες, από 93 χώρες θα δώσουν το «παρών».
ΠΗΓΗ: imerisia.gr
«Ο ελληνικός στόλος μεταφέρει ήδη το 15% του παγκόσμιου εμπορίου. Στα τελευταία δέκα χρόνια οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει πάνω από 2.500 ποντοπόρα πλοία, κυρίως σε ναυπηγεία της Άπω Ανατολής. Τώρα που μιλάμε, οι Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλνουν ένα νέο πλοίο κάθε δύο μέρες». Με αυτή τη φράση ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς έδωσε το στίγμα του success story που καταγράφει η ελληνική ναυτιλία, στη διάρκεια της τελετής εγκαινίων της διεθνούς ναυτιλιακής έκθεσης «Ποσειδώνια 2014», τονίζοντας ότι η παγκόσμια επιρροή της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας σε συνδυασμό με τη γεωγραφική θέση της χώρας μας καθιστούν την Ελλάδα ρυθμιστή των εξελίξεων στο διεθνές εμπόριο.
Ο Α. Σαμαράς, απευθυνόμενος σε μια κατάμεστη αίθουσα από εκπροσώπους της παγκόσμιας ναυτιλίας, κάλεσε εγχώριους και ξένους επενδυτές να τοποθετηθούν στην Ελλάδα καθώς η συγκυρία είναι θετική. «Η Ελλάδα γίνεται πλέον η πιο σταθερή χώρα σε μια ασταθή ευρύτερη περιοχή. Γίνεται ακόμα η καλύτερη 'πύλη' για το εμπόριο από τα λιμάνια της Μέσης Ανατολής και της Άπω Ανατολής ως την Ιαπωνία, μέσω της διώρυγας του Σουέζ, στις αγορές της ηπειρωτικής Ευρώπης», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε ότι «χρειαζόμαστε επενδύσεις για να αναβαθμίσουμε τις υποδομές στα λιμάνια μας και στα χερσαία οδικά δίκτυα και να αναδειχθούμε περιφερειακός κόμβος παραγωγής και μεταφοράς ενέργειας, αξιοποιώντας τους ενεργειακούς πόρους που βρίσκονται στις θάλασσές μας.
Ο πρωθυπουργός τόνισε ακόμη ότι «τώρα είναι η στιγμή για να συζητηθούν επιχειρηματικά σχέδια με προσανατολισμό το μέλλον». Κλείνοντας επισήμανε ότι στόχος είναι τα μεγάλα λιμάνια της χώρας να καταστούν παγκόσμια ναυτιλιακά κέντραΟ υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έκανε εκτενή αναφορά στη συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας, η οποία -όπως είπε- συνεισφέρει 7 δισ. ευρώ άμεσα και 16 δισ. ευρώ έμμεσα στην ελληνική οικονομία και προανήγγειλε σειρά μεταρρυθμίσεων και σε άλλους τομείς της ναυτιλίας, μετά τον θαλάσσιο τουρισμό και την κρουαζιέρα.
Θ. Βενιάμης
Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης, επισήμανε ότι η ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει κεντρικό όραμα των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης λόγω της καίριας σημασίας της στη διακίνηση του παγκόσμιου εμπορίου και ζήτησε οι υφιστάμενες κατευθυντήριες γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στις θαλάσσιες μεταφορές να συνεχίσουν να αποτελούν πρώτη προτεραιότητα, καθώς οι γραμμές αυτές θα επιτρέψουν στα κράτη-μέλη της Ε.Ε. να αντιμετωπίσουν τον διεθνή ανταγωνισμό. Ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Siim Kallas, σημείωσε την ανάγκη διεθνούς συνεργασίας για την προστασία του περιβάλλοντος και της ασφάλειας της διεθνούς ναυσιπλοΐας, ενώ όσον αφορά στο αίτημα για λιγότερη ρύθμιση της ναυτιλιακής αγοράς είπε ότι ίσως οδηγήσει σε περισσότερο κρατικό προστατευτισμό. Να σημειωθεί πως τα φετινά «Ποσειδώνια» είναι τα μεγαλύτερα που έχουν γίνει ποτέ, καθώς περισσότεροι από 1.870 εκθέτες, από 93 χώρες θα δώσουν το «παρών».
ΠΗΓΗ: imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου