Σε εκκαθάριση εν λειτουργία οδηγείται η ΕΛΒΟ με το μέλλον της πια να
διαγράφεται αβέβαιο, αφού δεν υπάρχει η παραμικρή πληροφόρηση από την
κυβέρνηση για το τι πρόκειται να συμβεί στην εταιρεία και στους
εργαζομένους της. Η εταιρεία τα τελευταία χρόνια είχε προβεί σε
διορθωτικές κινήσεις μειώνοντας τον αριθμό των εργαζομένων, ενώ το
λειτουργικό και μισθολογικό κόστος της ΕΛΒΟ μειώθηκε κατά 40%. Παράλληλα
η διοίκηση της εταιρείας το 2012-2013 είχε προχωρήσει σε μία δυναμική
προσπάθεια εξαγωγών με θετικά αποτελέσματα, αφού χώρες όπως το Ιράκ, τη
Σαουδική Αραβία, τη Μποτσουάνα και τη Λιβύη έχουν εκφράσει το ενδιαφέρον
τους για την αγορά προϊόντων της εταιρείας καθώς και για αναβαθμίσεις
στρατιωτικών οχημάτων και ερπυστριοφόρων.
Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία επισημαίνουν ότι λόγω της καθυστέρησης του υπουργείου Οικονομικών να ανακοινώσει της προθέσεις του για την ΕΛΒΟ το περασμένο καλοκαίρι καταγγέλθηκε η σύμβαση προμήθειας φορτηγών αξίας 20 εκατομμύρια ευρώ, από το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου, ενώ υπογραμμίζονται και οι επιπτώσεις της διακοπής λειτουργίας της εταιρείας στη μελλοντική προμήθεια ανταλλακτικών των οχημάτων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. Αυτό που τονίζουν οι εργαζόμενοι είναι ότι η πρώτη έκθεση ειδικών συμβούλων το 2012 ήταν θετική για τις προοπτικές της εταιρείας, ενώ η δεύτερη μελέτη, βασίστηκε στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2013, που ήταν αρνητικά, λόγω των ανεκπλήρωτων υποχρεώσεων του δημοσίου προς την εταιρία. Ως συνέπεια η εικόνα για το μέλλον της ΕΛΒΟ ήταν αρνητική σφραγίζοντας όπως φαίνεται την μοίρα της εταιρείας. Έτσι τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η εκδίκαση της αίτησης του Δημοσίου για να τεθεί η εταιρεία σε ειδική εκκαθάριση.
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας πάντως προσπαθούν με κάθε τρόπο τη διατήρηση της ΕΛΒΟ σε λειτουργία, αφού οι προοπτικές φαίνονται ευοίωνες ειδικότερα δε μετά την επίσκεψη του ιρακινού υπουργού Εξοπλισμών στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ το περασμένο καλοκαίρι και το ενδιαφέρον των ιρακινών να αναθέσουν στην ελληνική εταιρεία σειρά συμβολαίων. Πιο συγκεκριμένα ο Ιρακινός υπουργός άμυνας είχε ζητήσει την ανακατασκευή και τροποποίηση των οχημάτων Humvee του Ιρακινού Στρατού με βάση τις ειδικοποιημένες εκδόσεις που έχει αναπτύξει η ΕΛ.ΒΟ (ο Ιρακινός στρατός διαθέτει 12.000 Humvee). Τα συνολικά έσοδα για την ΕΛ.ΒΟ θα κυμαίνονταν περίπου στα 250 εκατ. ευρώ. Για την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση της καταστάσεως το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και η διοίκηση του σωματείου εργαζομένων της ΕΛΒΟ, έστειλαν επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τους αρμοδίους υπουργούς όπου εκτίθενται τα επιχειρήματα των εργαζομένων και ζητείται συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί το μέλλον της εταιρείας. Επιπλέον οι εργαζόμενοι ζητούν να οριστεί διοίκηση στην εταιρεία η οποία αξίζει να σημειωθεί παραμένει "ακέφαλη" το τελευταίο εξάμηνο και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα πέντε μηνών στους εργαζόμενους.
Αξίζει να σημειωθεί πως η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι διαχειρίσιμη με το χρέος να κυμαίνεται στα μόλις 30 με 40 εκατομμύρια ευρώ. Οι ζημιές της εταιρείας του 2012 ήταν 19 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 2011 ήταν 23,29 εκατομμύρια ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας μειώθηκαν από 109 εκατομμύρια ευρώ το 2010 στα 54,7 εκατομμύρια ευρώ τον Μάρτιο του 2013. Για το 2013 έχει ανεκτέλεστο έργο 35 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το Υπουργείο Άμυνας οφείλει στην ΕΛΒΟ 8 εκατομμύρια ευρώ ενώ το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει στην εταιρεία 7,5 εκατομμύρια ευρώ από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που δεν ολοκληρώθηκε. Επιπροσθέτως, τον Αύγουστο του 2013 η ελληνική εταιρεία ΜΕΤΚΑ κέρδισε από την KMW συμβόλαιο για την βιομηχανοποίηση του χαλύβδινου σκάφους και πύργου 62 αρμάτων μάχης Leopard 2 A7 συνολικής αξίας 56,5 εκατομμύριων ευρώ.
Επομένως, διερωτάται κανείς για ποιο λόγο δεν ελήφθει υπόψιν πως τα 62 άρματα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από την ΕΛΒΟ όπως είχε γίνει με τα ελληνικά Leopard 2 HEL. Αντί αυτού, τα άρματα θα φεύγουν από την Ελλάδα και θα πηγαίνουν στην Γερμανία όπου εκεί θα λαμβάνει χώρα η τελική κατασκευή και η ολοκλήρωση τους τη στιγμή που το ελληνικό εργοστάσιο της ΕΛΒΟ είναι 200 χιλιόμετρα από τον Βόλο.
ΠΗΓΗ:defencenews.gr
Οι εργαζόμενοι στην εταιρεία επισημαίνουν ότι λόγω της καθυστέρησης του υπουργείου Οικονομικών να ανακοινώσει της προθέσεις του για την ΕΛΒΟ το περασμένο καλοκαίρι καταγγέλθηκε η σύμβαση προμήθειας φορτηγών αξίας 20 εκατομμύρια ευρώ, από το υπουργείο Άμυνας της Κύπρου, ενώ υπογραμμίζονται και οι επιπτώσεις της διακοπής λειτουργίας της εταιρείας στη μελλοντική προμήθεια ανταλλακτικών των οχημάτων των ελληνικών ενόπλων δυνάμεων. Αυτό που τονίζουν οι εργαζόμενοι είναι ότι η πρώτη έκθεση ειδικών συμβούλων το 2012 ήταν θετική για τις προοπτικές της εταιρείας, ενώ η δεύτερη μελέτη, βασίστηκε στα στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2013, που ήταν αρνητικά, λόγω των ανεκπλήρωτων υποχρεώσεων του δημοσίου προς την εταιρία. Ως συνέπεια η εικόνα για το μέλλον της ΕΛΒΟ ήταν αρνητική σφραγίζοντας όπως φαίνεται την μοίρα της εταιρείας. Έτσι τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί η εκδίκαση της αίτησης του Δημοσίου για να τεθεί η εταιρεία σε ειδική εκκαθάριση.
Οι εργαζόμενοι της εταιρείας πάντως προσπαθούν με κάθε τρόπο τη διατήρηση της ΕΛΒΟ σε λειτουργία, αφού οι προοπτικές φαίνονται ευοίωνες ειδικότερα δε μετά την επίσκεψη του ιρακινού υπουργού Εξοπλισμών στις εγκαταστάσεις της ΕΛΒΟ το περασμένο καλοκαίρι και το ενδιαφέρον των ιρακινών να αναθέσουν στην ελληνική εταιρεία σειρά συμβολαίων. Πιο συγκεκριμένα ο Ιρακινός υπουργός άμυνας είχε ζητήσει την ανακατασκευή και τροποποίηση των οχημάτων Humvee του Ιρακινού Στρατού με βάση τις ειδικοποιημένες εκδόσεις που έχει αναπτύξει η ΕΛ.ΒΟ (ο Ιρακινός στρατός διαθέτει 12.000 Humvee). Τα συνολικά έσοδα για την ΕΛ.ΒΟ θα κυμαίνονταν περίπου στα 250 εκατ. ευρώ. Για την καλύτερη και πληρέστερη ενημέρωση της καταστάσεως το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης και η διοίκηση του σωματείου εργαζομένων της ΕΛΒΟ, έστειλαν επιστολή προς τον πρωθυπουργό, τον αντιπρόεδρο της κυβέρνησης και τους αρμοδίους υπουργούς όπου εκτίθενται τα επιχειρήματα των εργαζομένων και ζητείται συνάντηση, προκειμένου να συζητηθεί το μέλλον της εταιρείας. Επιπλέον οι εργαζόμενοι ζητούν να οριστεί διοίκηση στην εταιρεία η οποία αξίζει να σημειωθεί παραμένει "ακέφαλη" το τελευταίο εξάμηνο και να καταβληθούν τα δεδουλευμένα πέντε μηνών στους εργαζόμενους.
Αξίζει να σημειωθεί πως η οικονομική κατάσταση της εταιρείας είναι διαχειρίσιμη με το χρέος να κυμαίνεται στα μόλις 30 με 40 εκατομμύρια ευρώ. Οι ζημιές της εταιρείας του 2012 ήταν 19 εκατομμύρια ευρώ ενώ το 2011 ήταν 23,29 εκατομμύρια ευρώ. Οι συνολικές υποχρεώσεις της εταιρείας μειώθηκαν από 109 εκατομμύρια ευρώ το 2010 στα 54,7 εκατομμύρια ευρώ τον Μάρτιο του 2013. Για το 2013 έχει ανεκτέλεστο έργο 35 εκατομμύρια ευρώ. Επιπλέον, το Υπουργείο Άμυνας οφείλει στην ΕΛΒΟ 8 εκατομμύρια ευρώ ενώ το Υπουργείο Οικονομικών οφείλει στην εταιρεία 7,5 εκατομμύρια ευρώ από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που δεν ολοκληρώθηκε. Επιπροσθέτως, τον Αύγουστο του 2013 η ελληνική εταιρεία ΜΕΤΚΑ κέρδισε από την KMW συμβόλαιο για την βιομηχανοποίηση του χαλύβδινου σκάφους και πύργου 62 αρμάτων μάχης Leopard 2 A7 συνολικής αξίας 56,5 εκατομμύριων ευρώ.
Επομένως, διερωτάται κανείς για ποιο λόγο δεν ελήφθει υπόψιν πως τα 62 άρματα θα μπορούσαν να κατασκευαστούν από την ΕΛΒΟ όπως είχε γίνει με τα ελληνικά Leopard 2 HEL. Αντί αυτού, τα άρματα θα φεύγουν από την Ελλάδα και θα πηγαίνουν στην Γερμανία όπου εκεί θα λαμβάνει χώρα η τελική κατασκευή και η ολοκλήρωση τους τη στιγμή που το ελληνικό εργοστάσιο της ΕΛΒΟ είναι 200 χιλιόμετρα από τον Βόλο.
ΠΗΓΗ:defencenews.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου