Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η έρευνα που εκπόνησε το
Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας με θέμα τα ελληνικά προϊόντα στα super
markets, με σκοπό να καταγραφεί πόσα από τα προϊόντα τα οποία βρίσκονται
στα ράφια των υποκαταστημάτων τους παράγονται στη χώρα μας σε αριθμό
και σε αξία.
Ένα δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δεν παρουσιάζονται μόνο ως μέσος όρος, αλλά επιμερίζονται και ανά αλυσίδα (ΑΒ, Carrefour, Βερόπουλος, Μασούτης και Lidl).
Σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή και η ανάλυση των τιμών και προελεύσεων ενός δείγματος προϊόντων που προσδιορίζουν τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ 2009). Το δείγμα αποτελείται από περίπου 120 είδη. Για το κάθε είδος μετρήθηκαν δύο προϊόντα (120 είδη, 240 προϊόντα). Για το κάθε είδος μετρήθηκαν η τιμή του προϊόντος του καταστήματος (ownbrand) που δεν είναι επώνυμο και το ανταγωνιστικό επώνυμο προϊόν που θεωρητικά τουλάχιστον θα βρίσκαμε σε όλα τα super markets (π.χ. στην κατηγορία μακαρόνια μετρήσαμε την τιμή της μάρκας Μέλισσα και του αντίστοιχου μη επώνυμου προϊόντος, ownbrand).
Τα καταστήματα στα οποία έγιναν μετρήσεις και διαμόρφωσαν το δείγμα είναι τα Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Βερόπουλος, Μασούτης και Lidl. Οι μετρήσεις έγιναν στα υποκαταστήματα των super markets στη Θεσσαλονίκη.
Συνολικά μετρήθηκαν περισσότερα από 120 είδη, δηλαδή 240 προϊόντα (δύο προϊόντα ανά είδος).
* Το 74% των προϊόντων από το σύνολο των 240 είναι ελληνικής προέλευσης στον Μασούτη, 71% για το Carrefour, 70% για τον Βερόπουλο, 67% για την ΑΒ και 52% για τα Lidl. Η παραπάνω μέτρηση αφορά αριθμό προϊόντων και όχι αξία.
* Το 70% της αξίας των 240 προϊόντων είναι ελληνικής προέλευσης τόσο στον Μασούτη όσο και στα Carrefour. Ακολουθούν με 68% ο Βερόπουλος, με 63% η ΑΒ και τέλος με 55% τα Lidl.
Τη μεγαλύτερη ποικιλία έχει η Carrefour όπου μόνο το 15% των ειδών δεν είναι ελληνικής προέλευσης και σε αξία 14%. Στο άλλο άκρο το Lidl, όπου το 35% των ειδών είναι ξένης προέλευσης (το 30% της αξίας).
Ταυτότητα έρευνας
Την έρευνα διενήργησε ο φοιτητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Μάριος Ραχμάνης υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεόδωρου Παναγωτίδη.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr
Ένα δεύτερο ενδιαφέρον στοιχείο είναι το ότι τα αποτελέσματα της έρευνας δεν παρουσιάζονται μόνο ως μέσος όρος, αλλά επιμερίζονται και ανά αλυσίδα (ΑΒ, Carrefour, Βερόπουλος, Μασούτης και Lidl).
Σκοπός της εργασίας
Το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο (περισσότερες εισαγωγές από εξαγωγές) ήταν ένας από τους προσδιοριστικούς παράγοντες της οικονομικής κρίσης και της ουσιαστικής πτώχευσης της χώρας. Η κατανάλωση εισαγόμενων προϊόντων αύξησε την ένταση της κρίσης και επηρέασε αρνητικά την ανεργία.Σκοπός της εργασίας είναι η καταγραφή και η ανάλυση των τιμών και προελεύσεων ενός δείγματος προϊόντων που προσδιορίζουν τον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΔΤΚ 2009). Το δείγμα αποτελείται από περίπου 120 είδη. Για το κάθε είδος μετρήθηκαν δύο προϊόντα (120 είδη, 240 προϊόντα). Για το κάθε είδος μετρήθηκαν η τιμή του προϊόντος του καταστήματος (ownbrand) που δεν είναι επώνυμο και το ανταγωνιστικό επώνυμο προϊόν που θεωρητικά τουλάχιστον θα βρίσκαμε σε όλα τα super markets (π.χ. στην κατηγορία μακαρόνια μετρήσαμε την τιμή της μάρκας Μέλισσα και του αντίστοιχου μη επώνυμου προϊόντος, ownbrand).
Τα καταστήματα στα οποία έγιναν μετρήσεις και διαμόρφωσαν το δείγμα είναι τα Άλφα Βήτα Βασιλόπουλος, Carrefour Μαρινόπουλος, Βερόπουλος, Μασούτης και Lidl. Οι μετρήσεις έγιναν στα υποκαταστήματα των super markets στη Θεσσαλονίκη.
Μέτρηση
Η πρώτη καταγραφή έγινε στις 25 - 27/11/2013 και η δεύτερη στις 21 - 23/1/2014. Η καταγραφή της προέλευσης έγινε σύμφωνα με τις πληροφορίες των συσκευασιών. Προϊόντα που δεν απαιτούν μεταποίηση, αλλά είναι κυρίως συσκευασία της πρώτης ύλης, κατηγοριοποιούνται ανάλογα με την προέλευση της πρώτης ύλης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα κατεψυγμένα λαχανικά. Για τον υπολογισμό της αξίας όπου υπήρχαν διαφορές συσκευασίας έγινε προσαρμογή της τιμής του 2ου αγαθού στο βάρος της συσκευασίας του πρώτου.Συνολικά μετρήθηκαν περισσότερα από 120 είδη, δηλαδή 240 προϊόντα (δύο προϊόντα ανά είδος).
Αποτελέσματα έρευνας
* Το 74% των προϊόντων από το σύνολο των 240 είναι ελληνικής προέλευσης στον Μασούτη, 71% για το Carrefour, 70% για τον Βερόπουλο, 67% για την ΑΒ και 52% για τα Lidl. Η παραπάνω μέτρηση αφορά αριθμό προϊόντων και όχι αξία.
* Το 70% της αξίας των 240 προϊόντων είναι ελληνικής προέλευσης τόσο στον Μασούτη όσο και στα Carrefour. Ακολουθούν με 68% ο Βερόπουλος, με 63% η ΑΒ και τέλος με 55% τα Lidl.
Τη μεγαλύτερη ποικιλία έχει η Carrefour όπου μόνο το 15% των ειδών δεν είναι ελληνικής προέλευσης και σε αξία 14%. Στο άλλο άκρο το Lidl, όπου το 35% των ειδών είναι ξένης προέλευσης (το 30% της αξίας).
Ταυτότητα έρευνας
Την έρευνα διενήργησε ο φοιτητής του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών Μάριος Ραχμάνης υπό την επίβλεψη του Επίκουρου Καθηγητή του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεόδωρου Παναγωτίδη.
ΠΗΓΗ: euro2day.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου