Πέμπτη 1 Μαΐου 2014

Πρωτομαγιά 1994: Η μέρα που σκοτώθηκε ο «θεός» της Formula 1


Περίμενε πώς και πώς εκείνο τον αγώνα. Η χρονιά για τον Αϊρτόν Σένα και τη Γουίλιαμς δεν είχε ξεκινήσει ιδανικά, με τον Βραζιλιάνο να είναι ανήσυχος κατά τη διάρκεια ολόκληρου του τριημέρου. Σκεπτικό θα τον πουν όσοι τον είδαν, προβληματισμένο κάποιοι άλλοι, ασυνήθιστα βυθισμένο στον εαυτό του όσοι τον γνώριζαν πραγματικά και τον είχαν ζήσει.
Ουδείς, όμως, είχε «αντιληφθεί» όσα εκείνος, ειδικά μετά τα δύο ατυχήματα που είχαν καταγραφεί στην πίστα, πριν από το δικό του. Δεν ήταν, άλλωστε, ασυνήθιστη η συγκέντρωση του 34χρονου πιλότου, ο οποίος είχε φτάσει στο σημείο να επικαλεστεί επικοινωνία με τον Ύψιστο. Αντίθετα, αυτό ήταν το όπλο του. Και στις δοκιμές και στον αγώνα, εξ ου και οι εξωπραγματικές «αισθήσεις» (του μονοθεσίου) που μετέφερε στους τεχνικούς του, ώστε να του ετοιμάσουν όσο το δυνατόν καλύτερα το αυτοκίνητο.

Η «σημαία» της Βραζιλίας -μαζί με τον Πελέ- ανέμιζε για τον αγώνα στην Ίμολα, ελπίζοντας σε ένα restart. Πού να φανταστεί ότι λίγους γύρους μετά το σβήσιμο των κόκκινων φώτων θα «υποσταλεί» μια για πάντα όταν η Γουίλιαμς δεν θα στρίψει και θα καρφωθεί με 300 χλμ. στον τοίχο της Ταμπουρέλο.
H σκηνή με το κεφάλι του να «κρέμεται» από το άψυχο -ουσιαστικά- κορμί του, δεν φεύγει ποτέ από τα μάτια των τηλεθεατών. Έως και ο ίδιος ο μεγάλος του αντίπαλος, με τον οποίο δεν αντάλλασσαν ματιά, ο Αλέν Προστ, δεν μπορεί να πάρει το βλέμμα του από πάνω του και παρακαλάει για το θαύμα.
Τρία πρωταθλήματα
Ο Αϊρτόν Σένα γεννήθηκε στις 21 Μαρτίου 1960 στο Σάο Πάολο της Βραζιλίας. Από μικρός έδειξε την κλίση του στους μηχανοκίνητους αγώνες και σε ηλικία 10 ετών απέκτησε το πρώτο του αγωνιστικό καρτ. Σε ηλικία 17 ετών πήρε μέρος στο πρωτάθλημα καρτ Νοτίου Αμερικής. Κέρδισε και στη συνέχεια, το 1978 και το 1980 πήρε μέρος στο παγκόσμιο πρωτάθλημα καρτ, όπου κατετάγη δεύτερος. Το 1981 έφυγε για την Αγγλία για να πάρει μέρος στο πρωτάθλημα Formula Ford 1600, το οποίο και κατέκτησε.
Το 1982 κέρδισε την βρετανική και την ευρωπαϊκή Formula Ford 2000, την επόμενη χρονιά μεταπήδησε στην Formula 3 με την ομάδα της West Surrey Racing και με την κατάκτηση του τίτλου πολλές ομάδες της Formula 1 τον διεκδίκησαν, με την Τόλμαν να τον κερδίζει.
Εκεί θα δείξει τα δόντια του και ειδικά στο βρεγμένο, όπου κυριολεκτικά «χορεύει». Οι εκπληκτικές εμφανίσεις του (9ος στο πρωτάθλημα) τον έστειλαν στη Λότους, με την οποία πήρε την πρώτη του νίκη. Ο Σένα όσο πάει θα πατάει τέρμα το γκάζι και η 3η θέση το 1987 τον φέρνει στην ΜακΛάρεν-Χόντα.

Με τον Προστ
Στην Μακλάρεν ο Σένα συνάντησε τον δύο φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Αλέν Προστ. Από την πρώτη του περίοδο πέτυχε 13 pole positions, κατέκτησε 8 νίκες και το πρωτάθλημα. Οι επόμενοι τίτλοι ήρθαν το 1990 και 1991, ενώ προηγουμένως, το 1990 ο Προστ πήγε στη Φερράρι, η οποία δεν φάνηκε ικανή για τον τίτλο.
Το 1993 η Γουίλιαμς θέλησε να ενώσει ξανά τον Σένα με τον Προστ, όμως ο Γάλλος άσκησε βέτο στην απόκτηση του αιώνιου εχθρού του.
Στη Γουίλιαμς
Το 1994 ο Προστ σταματάει την καριέρα του και η βρετανική ομάδα απέκτησε τον Αϊρτόν. Το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου, όμως, είχε εμφανές πρόβλημα υποστροφής και υπερστροφής και ο ίδιος έδειχνε απογοητευμένος.
Η χρονιά δεν εκκινεί καλά και φτάνουμε στην Πρωτομαγιά του '94. Τραγική σύμπτωση; Τις δύο προηγούμενες μέρες είχαν συμβεί δύο σοβαρά ατυχήματα: την Παρασκευή με τον Ρούμπενς Μπαρικέλο, ο όποιος τραυματίστηκε και την επομένη ο Ρόλαντ Ράτζενμπεργκερ, ο οποίος βρήκε ακαριαίο θάνατο στην πίστα, καθώς έπειτα από σφοδρή σύγκρουση με ταχύτητα 314,9 χλμ/ώρα, τραυματίστηκε στον αυχένα.
Η σύντροφός του Σένα, Αντριάνα, εκμυστηρεύτηκε ότι μετά το θανατηφόρο ατύχημα του Ράτζενμπεργκερ είχε δει τον Αϊρτόν να κλαίει και να παρακαλάει να αναβληθεί ο αγώνας, έχοντας ένα παράξενο κακό προαίσθημα. Παρόλα αυτά, όμως, ο αγώνας έγινε κανονικά.
Στην πρώτη θέση της εκκίνησης ήταν ο Σένα και πίσω του ο άλλος μεγάλος, Μίκαελ Σουμάχερ. Στον έβδομο γύρο, στη στροφή Ταμπουρέλο ,έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του και σμπαραλιάστηκε στον τοίχο. Τα πλάνα έχουν παγώσει την ανθρωπότητα. Όλοι περιμένουν το νεύμα του πιλότου που υποδηλώνει ότι έχει τις αισθήσεις του, αλλά μάταια.
Δύο ώρες αργότερα, έφυγε από τη ζωή όσο γρήγορα έτρεχε στις πίστες. Ο Σένα σε ηλικία 34 ετών, ο μεγαλύτερος σύγχρονος πιλότος και αστέρας της Formula 1, είχε περάσει στην αιωνιότητα.

ΠΗΓΗ: http://newpost.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: