Πέμπτη 21 Οκτωβρίου 2010

Ετσι γίνονται οι επενδύσεις

Διαχρονικά αποτελούν τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες, κορυφαίοι στον κόσμο στο είδος τους και πάντοτε έτοιμοι να στείλουν μηνύματα στην κυβέρνηση, αν και εκείνη κωφεύει...
Τώρα που η υπόλοιπη Ελλάδα ανακαλύπτει τις διακρατικές συμφωνίες, τα sovereign funds και την ανάγκη προσέλκυσης ξένων κεφαλαίων, ώστε να στηριχθεί η ανάπτυξη, και την ίδια στιγμή που ο Αστακός δεν κατάφερε να «κρατήσει» το Κατάρ, οι εφοπλιστές λένε ευθαρσώς πως πρέπει να γίνονται οι επενδύσεις και μέσα από την δική τους δραστηριότητα περνούν επιχειρηματικά μηνύματα που έχουν εφαρμογή σε κάθε κλάδο της οικονομίας, αλλά και γιατί όχι, από το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης.
Με πιο ξεκάθαρο το παράδειγμα της Costamare, του καπετάν Βασίλη Κωνσταντακόπουλου, της οποίας η μακροχρόνια συνεργασία με την Cosco άνοιξε τους διαύλους επικοινωνίας με την ελληνική κυβέρνηση και έφερε εντέλει τους Κινέζους στον Πειραιά, αλλά και την σχέση που έχουν αναπτύξει οι εισηγμένες ναυτιλιακές με τις παγκόσμιες χρηματαγορές, οι Έλληνες εφοπλιστές τονίζουν πως σε δύσκολους καιρούς για να σε εμπιστευτεί η διεθνής επενδυτική κοινότητα πρέπει να έχεις «πρότερο έντιμο βίο και στόχο για το μέλλον». Με απλά λόγια καλό και αξιόπιστο όνομα, στρατηγική και δυνατότητες ανάπτυξης στο μέλλον, ώστε οι επενδύσεις να αποδώσουν για όλους τους εμπλεκόμενους.
«Οι επενδυτές παγκοσμίως, άρα και στις χρηματαγορές θέλουν ξεκάθαρο μήνυμα, δηλαδή σαφή επενδυτικό στόχο και την δέσμευση ότι θα τον τηρήσεις» ανέφερε ο κ. Γιώργος Καραγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της Globus Maritime από το βήμα του 12ου ετήσιου forum Marine Money Greek Ship Finance που διεξήχθη στην Αθήνα. Ο ίδιος τόνισε πως οι επενδυτές και οι μέτοχοι εκτιμούν όταν υλοποιήσεις αυτά που τους έχεις υποσχεθεί και να φέρνεις αποτελέσματα. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο κ. Άλκης Τσιριγκάκης της Starbulk, τονίζοντας πως «οι επενδυτές ζητούν να γνωρίζουν το μοντέλο ανάπτυξής σου και αυτό πρέπει να τους δίνεις».
Ο κ. Βαγγέλης Μαρινάκης, επικεφαλής δύο εισηγμένων στην Νέα Υόρκη, της Capital Product Partners και της Crude Carriers επισήμανε πως «όταν θέλεις να είσαι στις διεθνείς αγορές πρέπει να χτίσεις την φήμη σου ώστε να σε εμπιστευθούν οι επενδυτές σε δύσκολους καιρούς».
Το ερώτημα που εγείρεται λοιπόν, αυτομάτως είναι εάν η Ελλάδα ως χώρα μπορεί να επιδείξει αυτή την συνέπεια κυβερνητικών εξαγγελιών και πράξεων, όταν ένα deal όπως του Αστακού οδηγήθηκε σε φιάσκο, ενώ ο πρωθυπουργός της χώρας λίγα εικοσιτετράωρα πριν το υπερασπιζόταν σθενάρα στην Βουλή.
Εύκολα στην μνήμη πολλών μπορεί να ανακαλεστεί άλλωστε και η περίπτωση της Cosco, η οποία ουκ ολίγες φορές ήταν έτοιμη να αποχαιρετήσει την Ελλάδα, τινάζοντας στον αέρα το project του Πειραιά, αλλά οι άριστες σχέσεις που είχε δημιουργήσει όλα αυτά τα χρόνια μαζί της η οικογένεια Κωνσταντακόπουλου λειτουργούσε σαν «κυματοθραύστης» και εντέλει υπογράφηκε η συμφωνία.
Αλλά και «σεμινάρια» σωστής αντιμετώπισης των επενδυτών που έχουν εμπιστευθεί μια εταιρεία ή ένα μεγάλο κρατικό έργο, παραδίδουν οι Έλληνες πλοιοκτήτες με βασικό γνώμονα «κράτα τους μετόχους σου ευχαριστημένους για να σε στηρίξουν όταν τους χρειαστείς».
Η κυρία Αγγελική Φράγκου, επικεφαλής του ναυτιλιακού ομίλου Navios με 3 εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης ήταν ξεκάθαρη: οι μέτοχοι θέλουν μερίσματα και διαφάνεια είτε είσαι εισηγμένος είτε όχι. «Οπωσδήποτε απαιτείται εταιρική διακυβέρνηση, αλλά και να παράγεις μερίσματα» επισήμανε σχετικά.
Αλλά και ο κ. Dale Ploughman της Seanergy Maritime Holdings συμφωνεί με αυτήν την λογική επισημαίνοντας πως «είσαι εκεί για να δώσεις στους επενδυτές σου ό,τι θέλουν ώστε να έχει αξία η μετοχή σου». Και όπως εξήγησε, οι μέτοχοι βλέπουν κάθε τοποθέτησή τους με συγκεκριμένη προοπτική και δεν πρέπει να τους «μπερδεύεις» με αλλαγές και επιλογές που δεν ήταν ξεκάθαρες όταν αρχικά επένδυαν σε σένα.
«Οι χρηματιστηριακές αγορές και οι επενδυτές δεν σου λένε πώς θα εκτελέσεις το αναπτυξιακό πρόγραμμά σου ή πώς θα κάνεις την δουλειά σου. Αυτό είναι δική σου ευθύνη». Έτσι περιέγραψε ο κ. Σταμάτης Μόλαρης της Alma Maritime την στρατηγική που ακολουθεί η ναυτιλιακή του, εξηγώντας πως «όταν είσαι εισηγμένος δεν σου ανήκει η εταιρεία σου και πρέπει να είσαι εξαιρετικά πειθαρχημένος».
Ωστόσο, οι εφοπλιστές δεν τάσσονται υπέρ των επενδύσεων μόνο για χάρη των αριθμών, αλλά θεωρούν πως θα πρέπει η στρατηγική να χαράσσεται με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε εταιρείας και όχι για να «χαϊδέψει» τα αυτιά των επενδυτών.
«Δεν πρέπει να επηρεάζεσαι από τις προσδοκίες των επενδυτών για να παρουσιάσεις μεγάλο στόλο. Γιατί αυτό θα σε πνίξει. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να διπλασιάσεις τα μεγέθη σου μέσα σε μερικούς μήνες. Μπορείς να το κάνεις σε 2-3 χρόνια και να είναι υγιές», σχολίασε ο επικεφαλής της Alma Maritime.
Ανάλογη είναι και η πρακτική που ακολουθεί η Newlead Holdings των κ.κ. Ζολώτα – Φιστέ. «Οι επενδυτές είναι σαφώς πιο ενημερωμένοι από το παρελθόν και τείνουν να αναλύουν περισσότερο τα οικονομικά στοιχεία. Αλλά είναι καλύτερα να διοικεί κανείς την εταιρεία του παρά να διαχειρίζεται του μετόχους του», επισήμανε ο κ. Μιχάλης Ζολώτας.
Πηγή:www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: